A gumi jelölései között találunk egyet, ami a maximálisan megengedett sebesség melletti terhelési mértékét adja meg. Egy személyautó esetében ez talán kevésbé érdekes, joggal feltételezhetjük, hogy az autót szabályosan használva nem a forgalomban lévő gumik fogják a használat kereteit megszabni. Ugyanakkor kisáruszállítók, utánfutók, defekt után használt pótkerekek, sport gumik, munkagépek vagy teherautók esetében fontos értékek lehetnek ezek.
A sebességindex (SI) azt a maximális sebességet mutatja, amit a gumi a megengedett terhelés mellett kibír. A terhelési index (LI) az adott kerékre jutó legnagyobb terhelhetőséget mutatja. Ez azt is jelenti, hogy azonos gumikkal szerelt autó esetében ezt az értéket kell néggyel szoroznunk ahhoz, hogy megkapjuk a jármű teljes terhelhetőségét. A sebességindexet egy betű jelöli:
- A1: 5 km/óra
- A2: 10 km/óra
- A3: 15 km/óra
- A4: 20 km/óra
- A5: 25 km/óra
- A6: 30 km/óra
- A7: 35 km/óra
- A8: 40 km/óra
- B: 50 km/óra
- C: 60 km/óra
- D: 65 km/óra
- E: 70 km/óra
- F: 80 km/óra
- G: 90 km/óra
- J: 100 km/óra
- K: 110 km/óra
- L: 120 km/óra
- M: 130 km/óra
- N: 140 km/óra
- P: 150 km/óra
- Q: 160 km/óra
- R: 170 km/óra
- S: 180 km/óra
- T: 190 km/óra
- U: 200 km/óra
- H: 210 km/óra
- V: 240 km/óra
- W: 270 km/óra
- Y: 300 km/óra
Teherautók esetében gyakran két LI érték szerepel a gumi oldalfali jelölésénél, valamint kiegészítő jelölések is megtalálhatóak. Az LI értéket iker szerelés esetére is megadják, ekkor az egy gumira jutó terhelhetőség kevesebb (de ettől még a járművé – mivel több gumival szerelt – magasabb). A kiegészítő jelölés arra szolgál, hogy a szokásostól eltérő, de még szabályos és elviselhető terhelés mértéke mekkora lehet és ebben az esetben milyen sebesség választható. A gyakorlatban: lehet picit jobban terhelni a gumikat, de ekkor csökkenteni kell a sebességet a megadott mértékig.
A teljes terhelhetőségi táblázat elég hosszú, így itt csak a szemléltetés céljából adunk meg néhány viszonyítási értéket:
60 = 250 kg/kerék
70 = 335 kg/kerék
80 = 450 kg/kerék
90 = 600 kg/kerék
100 = 800 kg/kerék
110 = 1060 kg/kerék
120 = 1400 kg/kerék
130 = 1900 kg/kerék
140 = 2500 kg/kerék
150 = 3350 kg/kerék
160 = 4500 kg/kerék
170 = 6000 kg/kerék
180 = 8000 kg/kerék
190 = 10600 kg/kerék
200 = 14000 kg/kerék
210 = 19000 kg/kerék
220 = 25000 kg/kerék
230 = 33500 kg/kerék
240 = 45000 kg/kerék
250 = 60000 kg/kerék
A gyakorlatban ez így néz ki: 155/150 L (157/151 K). Ez azt jelenti, hogy egyedileg szerelve a gumi 3875 kg terhelhetőséggel bír, míg ikerben szerelve 3350 kg/kerék a legmagasabb érték 120 km/óra maximális sebesség mellett. A terhelés picit növelhető 4125 kg/kerék vagy ikerben 3450 kg/kerék mértékig, de a sebességet ekkor csökkentenünk kell maximum 110 km/óra értékre.
Bármilyen típusú gumit is keresünk forduljunk bátran a TutiGumi ügyfélszolgálatához segítségért. Szívesen adnak tájékoztatást a forgalmazott abroncsok legfontosabb tulajdonságaikról és az autógumi árak alakulásáról.