Butterfly Cukrászda Autó Tippek a kormánymű költséghatékony felújításához

Tippek a kormánymű költséghatékony felújításához

Tippek a kormánymű költséghatékony felújításához post thumbnail image

Alapvetően a kormánymű meghibásodása mielőbbi szerelést kíván, vannak azonban olyan meghibásodások, amikkel egy kicsit tovább lehet húzni az autószerviz látogatását.

A kormánymű felújítás tipikusan nem egy olcsó dolog, ezért sokan igyekeznek minél későbbre odázni a kormánymű javítását. Vannak olyan meghibásodások, mint például a kormánymű folyása, amivel nem lehet várni. A kormánymű elfolyik a szervóolaj, tönkre is megy a szervószivattyú, ha tovább használjuk amellett, hogy a szervóhatást elveszíti az autó. Nyilván a szervó hiánya kényelmetlen dolog, például az autóval nehezebb parkolni, de vannak olyan autók, amikkkel szinte lehetetlen. Sőt, folyamatos szervóolaj utántöltéssel, akár évekig is el lehet odázni a probléma megoldását (bár nagyon nem javasolt). A másik nagyon gyakori meghibásodás a kormánymű kopogás. A kormánymű enyhe kopogása sok vezetőnek nem is tűnik fel, de egy erősebb kopogás akár balesetveszélyes is lehet. A gépkocsival lehet ugyan továbbközelekedni, viszont ha nem kerül megjavításra a kormánymű, akkor számolni kell azzal, hogy egy idő után javíthatatlanná válik és egy teljes kormánymű cserét kell végrehajtani, ami sokkal költségesebb művelet. Ha a  kormány mozgatásakor megszorul, akkor az egy olyan meghibásodás is lehet, amit nem szabad figyelmen kívül hagyni és azonnal szerelőhöz kell vinni az autót.

A kormány megszorulása (ami lehet hogy a szervóerő csökkenése valójában) azért balesetveszélyes, mert például egy kanyarodásnál vagy egy körforgalomban váratlanul jelentkezik és az autó csak nehezebben engedelmeskedik.

A kormánymű meghibásodás legtöbbször egy pár ezer forintos alkatrész cseréjének elmaradásából ered. A porvédű gumiharang, ami a kormánymű és az axiál csukló közötti részen van, és az a feladata, hogy megakadályozza, hogy a kormánymű belső részébe szennyeződés kerüljön. A gumiharang állapotát érdemes néhány havonta ellenőrizni, méghozzá úgy, hogy a kormánykerék végállásig történő tekerése után a jobb és a bal első keréknél ránézünk arra, hogy a gumi a helyén van-e. Ha azt látjuk, hogy nincs vagy repedezett, akkor néhány hónapon belül megindul a szervóolaj szivárgása és elkezdenek sokkal nagyobb és drágább problémák kialakulni.

Kapcsolódó cikkek